Friday, 13 September 2013

Disebalik tingkah mu



                    SUDUT PSIKOLOGI

Hasil kajian psikologist , mengatakan terdapat maksud disebalik tingkah laku seseorang . Pelik kan mana la dorang boleh tahu kan ?? ( sebab dorang dah jalan kan kajian la , itu pon tak faham lagi ke ! haha .. )

So saya rasa macam nak kongsi la sikit pasal info ni kan ..  (sharing is caring , kan ! ) Mungkin juga ia nya nampak kecik dari mata anda  tp ia nya berguna dalam kita mengenali dan mengerti perasaan orang di sekeliling kita .

  1. Apabila seseorang itu terlalu ketawa terbahak-bahak biarpun hanya pada perkara yang kecil yang  langsung dan kelihatan bodoh , dia sebenarnya seseorang yang mempunyai jiwa yang sangat sunyi . ( patut banyak ketawa , rupa-rupanya dia bosan ! )
  2.  Sekiranya seseorang itu banyak tidur , dia seorang yang kuat bersedih .                                          ( ada juga orang yang menangis sampai tertidur .)
  3. Apabila dia kurang bercakap tetapi pantas dalam berbicara bermakna dia menyimpan seribu satu rahsia . ( mungkin dia kurang bercakap takut terbocorkan rahsia )
  4. Sekiranya dia sukar mengalirkan air mata , dia seorang yang lemah . ( bagi saya dia lemah sebab dia ego )
  5. Kalau dia mudah mengalirkan air mata , meskipun pada benda yang kecil sahaja ,dia seorang yang berhati lembut . ( nak tengok hindustan pon kene stand by tisu kan ! hehe .. )
  6. Dan jika dia cepat marah biarpun pada benda yang sekecil kuman , itu bermakna dia perlukan kasih sayang .( hai , cepat kedut la orang tu kan ! kan  dah tak comel muka tuu ~ )                      

Berusaha untuk memahami orang lain , selepas kita memahami diri  kita sendiri . Mungkin ia nya bukan 100% betul tapi ada sedikit sebanyak kebenarannya disitu kan .. Dari situ , kita dapat membantu orang disekeliling kita yang mungkin memerlukan kita .

* Best juga kaji tentang perilaku manusia ni , macam tahu rahsia juga la kan . ( mood happy )
* Rasa bosan pula duduk dekat bilik ni ! ( nak layan tv la lepas ni ~ huhu .. )
* Jumaat , 13 September 2013 , 11.28 p.m

                                                                                   
                                                                                        tak sabar nak tengok running man malam ni ,

                                                                                                               - Marie Kay -



No comments:

Post a Comment